7 dager med stressmestring

Publisert

Jeg stod i gangen på vei ut, men kjente at jeg hadde høy og skrikete stemme i det jeg sa hva vi skulle gå, og jeg kjente samtidig et sterkt ubehag i brystet. Nesten en forberedelse på at alt skulle gå galt. Selvom det sjelden går galt. Jeg måtte gjøre noe, og et av tiltakene var et mindfulness program på appen Calm. I 7 dager mediterte jeg mens jeg kjente på kroppen og fant strategier for hva jeg kan gjøre når kroppen blir tatt over av stresset. 

Appen Calm sin stressemestring

Jeg må bare anbefale programmet videre. Jeg er ingen mester, ennå, men planen er å bli det. Så jeg kommer nok til å ta programmet noen ganger til for å få testet mer ut av hva jeg kan gjøre når jeg kjenner på stresset som verst. Så langt er det hvertfall lenge siden sist jeg følte jeg så stresset. 

Sånn gjør du

Last ned appen fra nettsiden eller søk den frem på telefonen din. Finn stressmestringsprogrammet som heter 7 Days of Managing Stress. Det kan hende du må betale for å få tilgang til hele programmet, men denne appen er blant de billigere meditasjonsappene. Start programmet.

Kjenner du også på mye stress? 

Av Merete Grimeland

Jeg har veiledet over 600 mennesker i å bruke penn og papir og lett tilgjengelig teknologi til å fortelle historiene sine. Hver gang de har skrevet har det lettet litt på trykket. Nå vil jeg dele denne erfaringen med flere. Skriv i 10 minutter hver dag er min oppfordring til deg. Vil du vite mer? Ta kontakt merete@worldwidenarrative.no